Able: Build Professional Websites at Lightning Speed

קידום אתרים באינטרנט

אנו כאן כדי להעניק לך את כל הכלים להצלחה אונליין.

קידום אתרים – מה זה? ואיך זה עובד ?

ישנן אפשרויות רבות לקידום אתרים באינטרנט – קידום אתרים אורגני, קידום בגוגל, קידום רשתות חברתיות פייסבוק וטיקטוק, ואפילו בקבוצות וואצאפ.

ניתן להגדיר קידום אתרים באינטרנט כסדרה של פעולות וביצועים לייעול אותו אתר שאנו רוצים לקדם כמה שיותר גבוה במנועי החיפוש, כמובן שהמושג הזה רחב הרבה יותר ממה שהוא נראה, לכן כדי לעשות סדר ולהסביר שלב אחרי שלב.

היום, כל מה שאתם צריכים בסופו של דבר זה אתר אינטרנט ורק לוודא שלקוחות פוטנציאליים מבקרים בו, השאלה היא – איך בעצם עושים את זה?

בשביל זה אתה כאן – כדי לגלות מהו שיווק באינטרנט באינטרנט?
הדבר הראשון שצריך להבין הוא שבישראל זה נקרא קידום אתרים, אבל במקומות אחרים בעולם המונח המדויק בו משתמשים הוא SEO – Search Engine Organization (Search Engine Optimization).

ההבדל הוא פשוט – בישראל קוראים לזה בשם התוצאה, קידום האתר באינטרנט, האתר במקום הראשון של גוגל, כשבכל העולם מדברים על רמת התהליך.

שני סוגי פרסום קיימים

  1. קידום ממומן שמתבצע על ידי כסף שנשלם לגוגל על כל קליק שילחצו לנו על הקישור, אך תמיד נהיה במקומות ראשונים בגוגל עם תווית "מודעה" (אנשים יודעים שזה עם תשלום).
  2. קידום אורגני ללא תשלום מופיע מיד אחרי המודעות של גוגל הקידום האורגני מבוסס על תכנים האתר נראות ועד פרמטרים שנסביר מיד.

קידום ממון

מה צריך בשביל להתחיל קידום ממומן?

בשביל להתחיל בקידום ממומן אנחנו צריכים בסה"כ 3 דברים בסיסיים:

  • אתר או דף נחיתה אליו יגיעו הגולשים.
  • חשבון גוגל  gmail ( אם אין, ניתן לפתוח בחינם כמובן ).
  • תקציב פרסום (כל הקלקה על מודעה בגוגל שמגיע לאתר )

איך קידום ממומן עובד?

קידום ממומן הוא בעצם מכירה פומבית של שטחי מודעות שמסופקים על ידי גוגל ושותפיה (אתרים שגוגל עובד איתם ) .

כצעד ראשון נגדיר יעדים לקמפיין. בלי להיכנס יותר מדי לפתרונות לניתוח ביצועי קמפיינים, האם חשוב לנו להבין מה אנחנו רוצים ממנו? האם אנחנו רוצים חשיפה ומיתוג? תנועה זולה לאתר? פניות בכתב? טֵלֵפוֹן? למכור מוצרים? צובר מנויים לניוזלטר שלנו?

יש להבהיר מראש את מטרות הקמפיינים הללו, לקבוע במידה רבה את אופי הקמפיין ולבדוק כמה כניסות כמה המרות כמה זמן היו באתר מה עשו באתר, כדי שנוכל לדעת במדויק כיצד כל מרכיב בקמפיין שלנו משפיע על התוצאות, כך שבסופו של דבר נוכל לייעל את התהליכים שלה ולמקסם את ההחזר על ההשקעה שלו.

בשלב השני, אנו כמפרסמים בוחרים את הביטוי הקרוב ביותר לתיאור המוצר שלנו, העסק שלנו או הבעיה שאנו פותרים ללקוחותינו. זהו שלב חשוב הכולל שימוש בכלי הצעות מילות מפתח של גוגל וכלים חיצוניים אחרים כדי לעזור לנו להעריך את מספר החיפושים עבור כל ביטוי וכמה אנו מצפים לשלם עבור הקלקות על מודעות עבור אותם ביטויים.

כמו בכל מכירה, המניע העיקרי לבעלות הוא היצע וביקוש. בתחומים אזוטריים, שבהם אין הרבה תחרות, אנחנו יכולים לצפות לשלם כמה שקלים, אבל בתחומים מאוד תחרותיים, וכאלה עם הרבה כסף, כמו כרטיסי טיסה, ביטוח, טיפול רפואי, אפשר לצפות להרבה כמו 50-100 ₪ העלות היא כניסה בודדת לאתר ויש גם הרבה יותר יקר.

בשלב השלישי נעצב ניסוחים שונים לפרסומת. אני לא אכנס לניואנסים של קופירייטינג, ניתוח מתחרים וכו', אבל באופן כללי, ניסוח המודעה שלך יכול להשפיע מאוד על הסיכויים שלך למשוך תשומת לב ולהביא תנועה לאתר שלך, ומכיוון שגוגל תעשה זאת בשיעור נמוך יותר. עלות תגמול מסעות פרסום מוצלחים הוא צעד חשוב בבניית מסע פרסום יעיל ורווחי.

להסבר מפורט יותר על קידום ממומן אפשר ליראות בלינק הבא.

קידום אורגני

מה זה קידום אורגני

אופטימיזציה של מנוע חיפוש אורגני (SEO) מתייחס לאמצעים שננקטו כדי לשפר את דירוג האתר בתוצאות החיפוש האורגניות של גוגל. פעולות אלו יכולות להיות כתיבת תוכן, כתיבת כותרת נכונה, התאמת האתר לאלגוריתם של גוגל וחווית משתמש. על פי מומחי גוגל ישנם כ-200 פרמטרים משפיעים על קידום אתרים של גוגל.
מנועי החיפוש, בעיקר גוגל, הם בסופו של דבר תוצר של פיתוח אנושי והם למעשה אלגוריתמים שסורקים מיליוני אתרים ומעניקים להם חשיפה על סמך פרמטרים שהוזנו מראש. במהלך תהליך הקידום האורגני, מקדמי האתרים שלנו נוקטים בפעולות שעוזרות לחשוף את האתר שלכם לחיפושי לקוחות פוטנציאליים.

מהם הפרמטרים להשפיע על הדירוג שלי בגוגל

אמנם ישנם מאות גורמים המשפיעים על דירוג גוגל, אך במסגרת מאמר זה, אפרט את העיקריים שבהם:

  • תוכן – יצירת תוכן איכותי לאתר, כאשר גולש מקליד בגוגל "צבר" או כל ביטוי אחר, הוא מצפה לקבל מידע מסוים, ומנועי החיפוש, בעיקר גוגל, מעוניינים להציג לגולש את האתרים עם המידע הרלוונטי ביותר.
  • חווית משתמש – בשנים האחרונות, גוגל מתמקדת יותר ויותר בנראות אתרים, חביון ושיעורי המרות. זאת על מנת לשמור על בטיחות האתר ולהבטיח חווית גלישה איכותית לגולשים שלכם.
  • קישורים – המלצות על השירותים או המוצרים שלך, או האתר שלך, מאת אתרים אחרים. הקישורים הללו עוזרים לגוגל להבין את הקשר העסקי של האתר, את כוחו, למרות שרוב הקישורים כיום הם לא טבעיים, וזה מה שהופך את הקידום האורגני לתהליך שגם עסקים קטנים יכולים לעקוף את החברות הגדולות.
  • להתאים את האתר למובייל – בשנת 2017 גוגל הצהירה שהחל משנת 2018 כל אתר יקבל את ציון הדירוג שלו על פי הגרסה המותאמת לנייד, מכיוון שרוב הגולשים בעולם היום מעדיפים לגלוש באינטרנט דרך הסמארטפון שלהם.
  • שימוש בssl – ישנה עדיפות לגוגל על אתרים מאובטחים וזה גם טוב לאבטחה של האתר.
  • קישורים באתר – ככל שיהיה לאתר שלכם יותר קישורים האתר שלכם מראה לגוגל שהוא יותר סמכותי ( כמו עסק שיותר אנשים ממליצים עליו ) .
  • שיפור קוד האתר –
    • שימוש בתגיות מטא השונות – כותרת (title), תיאור (description)
    • כותרות עמודים וכותרות בטקסטים (H1-H6).
    • לוודא שבכל דף יש כותרת H1 אחת בלבד את השאר אפשר יותר מפעם אחת בסדר יורד זאת אומרת H2 לא יהיה אחרי H3.
    • הקפדה על טקסט אלטרנטיבי לתמונות (alt text) או title לתמונת רקע.
    • ביצוע אופטימיזציה לקוד האתר למניעת תוכן משוכפל (Duplicate Content).
    • לוודא שאין קישורים שבורים (404).

להסבר מפורט יותר על קידום ממומן בלינק הבא .

לסיכום האם לעשות באופן עצמאי או עם מומחה?

ניסיון כושל שלא מביא לקוחות עלול לעלות הרבה כסף (קמפיין מקצועי מול קמפיין רגיל ללא הבנה ביצרית הקמפיין ) , זמן (ליצור את הקמפיינים לשפר אותם ) ,

וגירמת נזק להמשך קידום האתר לפי הסעיפים לעיל,

בעוד שקידום מקצועי יקדם את האתר יביא לקוחות ויעיף את העסק שלך לגבהים חדשים.

למרות שיש לנו אינטרס לענות כך התשובה ברור עדיף לתת למקצוען זה כמו שבבית כשיש נזילה מביאים אינסטלטור.

לכן חד משמעית צריך מישהו מקצועי שמתחייב לתוצאות.

תפריט נגישות